پرهزينه‌ترين پروژه‌هاي جهان
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بهترین ها و جدیدترین های اینترنت و آدرس shoorgashti.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

لینکهای غیر اخلاقی حذف می شوند





نويسندگان
بهترین ها و جدیدترین های اینترنت
در این وبلاگ با جدیدترین تصاویر و جدیدترین مطالب دنیای اینترنت در خدمت شما هستیم
سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 22:50 ::  نويسنده : حسین       

پل مرواريد

زينه ساخت: 5 ميليارد دلار

اين پل در واقع طولاني ترين پل معلق جهان است که 1991 متر طول دارد. پل مرواريد در ژاپن قرار دارد و ساخت آن در سال 1998 به پايان رسيد. اين پل طولاني و حيرت آور با قرار گرفتن در آبراه آکاشي، توانسته است شهر کوبه در جزيره هانشو را به شهر ايوايا در جزيره آواجي متصل کند.

پل مرواريد

شتاب دهنده هادرون

هزينه ساخت: 6 ميليارد دلار

هادرون بزرگترين شتاب دهنده ذرات انرژي در جهان است. هادرون در تونلي زيرزميني به طول 27 کيلومتر و عرض 175 متر در شهر ژنو در نزديکي مرز فرانسه – سوييس قرار دارد.

شتاب دهنده هادرون

پل ساني جيم

هزينه ساخت: 6.3 ميليارد دلار

اين پروژه در واقع مجموعه اي از پل ها در منطقه خليج سانفرانسيسکو در ايالت کاليفرنيا است. اين پل ها با ايجاد يک مسير مستقيم بين سانفرانسيسکو و اواکلند قادر هستند روزانه بيش از 270 هزار خودرو را عبور دهند.

پل ساني جيم

رآکتور گداخت هسته اي ايتر

هزينه ساخت: 6.5 ميليارد دلار

اين راکتور يک پروژه تحقيقاتي/مهندسي است که مي تواند به انتقال فيزيک پلاسما براي نسل ترکيبي برق در آينده (نيروگاه هاي همجوشي) کمک کند.به عبارت ديگر ايتر بزرگترين طرح يک راکتور همجوشي هسته‌اي است که تا کنون طراحي شده است. طرح ايتر در ابتدا طي سال 1985 ميان شوروي سابق و آمريکا مطرح گرديد. در سالهاي بعد، کشورهاي ديگري نيز به اين پروژه وارد شدند و امروز چين، هند، ژاپن، کره جنوبي، روسيه ، آمريکا و اتحاديه اروپا در اين پروژه فعاليت دارند.

رآکتور گداخت هسته اي ايتر

سيستم خط لوله ترانس-آلاسکا

هزينه ساخت: 8 ميليارد دلار

پروژه خط لوله ترانس آلاسکا شامل 11 ايستگاه گازي، صدها مايل خطوط لوله فرعي و پايانه دريايي والدز است. اين خط لوله که در مجموع طول آن نزديک به 1288 کيلومتر است به منظور انتقال نفت از خليج پرودو به والدز در آلاسکا طراحي و ساخته شده است. اين خط لوله در مالکيت شرکت خدمات خط لوله آلاسکا قرار دارد.

سيستم خط لوله ترانس-آلاسکا

ناو هواپيمابر جرالد فورد

هزينه ساخت: 8.1 ميليارد دلار

ناو هواپيمابر جرالد فورد پيشرفته ترين نوع ناو نيروي دريايي آمريکا در کلاس خود محسوب مي گردد. اين ناو در 16 ژانويه 2007 به نام سي و هشتمين رييس جمهور ايالات متحده نامگذاري شد. اين ناو جايگزين ناو يو اس اس اينترپرايز مي شود که بيش از 50 سال است در خدمت نيروي دريايي ارتش آمريکاست.

ناو هواپيمابر جرالد فورد

تونل کانال مانش

هزينه ساخت: 8.31 ميليارد دلار

تونل کانال مانش که بيش از 50 کيلومتر طول دارد،در زير دريا ساخته شده و بندر ادوکاله فرانسه را به شهرک فلکستون انگلستان متصل مي‌کند. اين تونل مسير مناسبي براي حرکت قطارهاي سريع السير يوروستار است. سازه اين تونل به اندازه اي جالب است که سازمان «جامعه آمريکايي مهندسان غيرنظامي» در سال 1996 آن را يکي از عجايب هفتگانه جهان مدرن ناميد.

تونل کانال مانش

گودال بزرگ بوستون

هزينه ساخت: 14.6 ميليارد دلار

گودال بزرگ بوستون در واقع يک مسير جاده اي بسيار عظيم است که تونل اصلي بزرگراه آن با طولي بيش از 5.6 کيلومتر از قلب شهر بوستون مي گذرد. اين پروژه به منظور برقراري ارتباط بين شهر بوستون و دو خط راه آهن اصلي در اطراف اين شهر طراحي شده بود.

گودال بزرگ بوستون

سد سه تنگراه

هزينه ساخت: 26 ميليارد دلار

سد سه تنگراه در واقع سدي است که بر روي رودخانه يانگ تسه در شهر ساندوپينگ بسته شده و در استان هوبي چين واقع است. نيروگاه برقابي ساخته ‌شده در اين سد، بزرگ‌ترين نيروگاه جهان در نوع خود است. بدنه آن در سال 2006 تکميل شد و داراي 2 ژنراتور اصلي اصلي است که ظرفيت توليد برق هر کدام از آنها بيش از 700 مگاوات است. علاوه بر آن شش ژنراتور ديگر آن در زمين قرار دارد که ظرفيت توليد برق اين سد را در مجموع به بيش 22 هزار و پانصد مگاوات مي رساند.

سد سه تنگراه

مرکز فضايي آي اس اس

هزينه ساخت: 157 ميليارد دلار

مرکز فضايي بين المللي در واقع پرهزينه ترين و گرانترين ساخته دست بشر است که هزينه ساخت آن مقداري کمتر از دو برابر مجموع تمامي پرهزينه ترين پروژه هاي قبلي است. اين سفينه يک مرکز تحقيقات علمي کيهان شناسي است که در مدار پاييني زمين قرار گرفته است. آغاز اجراي ساخت اين پروژه بسيار عظيم در سال 1998 بود و انتظار مي رود که در سال 2011 روند اوليه ساخت آن تکميل گردد اما عملياتهاي مختلف ساخت و ساز آن حداقل تا پايان سال 2015 ادامه دارد. اين ابرسفينه نيز همانند ماه با چشم غير مسلح از روي زمين ديده مي شود و بزرگترين جرم فضايي ساخته بشر در تمام تاريخ است. اين يک آزمايشگاه بزرگ در رشته هاي زيست شناسي، فيزيک، ستاره شناسي، کيهان شناسي و ... مي باشد.

مرکز فضايي آي اس اس

فراوري: محسن مرادي

بخش دانش و زندگي تبيان

 


 

 

منابع: تابناک،stormfront


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: